Przetłumacz stronę

sobota, 25 maja 2013

Żuraw

 3mRR od Basi27
Żuraw w Gdańsku jest najstarszym zachowanym dźwigiem portowym w Europie, zbudowany w połowie XV wieku nad brzegiem Motławy. Pełnił potrójną funkcję: dźwigu przeładunkowego, fortyfikacji obronnej i bramy miejskiej. Między dwoma ceglanymi basztami zainstalowano drewniany mechanizm dźwigowy. Żuraw przetrwał do 1945 roku, kiedy Armia Czerwona zdobyła miastoŻuraw został podpalony, ocalały jednak mury, niestety drewniana konstrukcja została całkowicie zniszczona. Po II wojnie światowej zrekonstruowano część drewnianą.

3 komentarze:

  1. Nie sądziłam, ze tak Żuraw wyglądał po wojnie. Cudowna moc reprintów, uswiadamia nam jak świat się zmienia na przestrzeni lat.
    Pozdrawiam cieplutko
    Cleo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zgadzam się z tobą Cleo:) uwielbiam takie kartki jak ta, gdzie jest porównanie czasów wojennych z dzisiejszymi ;)

      Usuń
  2. Bardzo dużo można się dowiedzieć z pocztówek! Bardzo ciekawa i jak wyżej napisała czytelniczka, również nie spodziewałam się że to tak Żuraw wyglądał.

    Ostatnio założyłam bloga z pocztówkami, zrobiłam taką małą galerię, która powoli rozrasta. Jestem ciekawa czy kiedyś uzbieram aż tyle pocztówek co Ty :)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania