Przetłumacz stronę

środa, 12 listopada 2014

Muzeum Fajek i Dzwonów

Przemyśl jest europejską stolicą ludwisarstwa i fajkarstwa, dlatego w mieście tym w 2001 roku powstało Muzeum Dzwonów i Fajek. Budynek w którym mieści się muzeum, to późnobarokowa wieża wzniesiona w latach 1775-1777, a przebudowana w 1864 roku - uzyskując dzisiejszy wygląd. Wieża mierzy 38 metrów wysokości i ma 8 kondygnacji oraz dwa tarasy widokowe.
Wstyd się przyznać, ale mimo, że w Przemyślu mieszkałam dość długo, nigdy nie odwiedziłam tego muzeum, ale mam zamiar to kiedyś nadrobić. Pocztówkę z Wieżą Zegarową miałam już wcześniej, a teraz do kolekcji dołącza akwarela od Synystii.

10 komentarzy:

  1. Śliczna pocztówka ;) Bardzo lubię tą serie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi też bardzo te akwarele się podobają, chciałabym kiedyś zebrać całą tę kolekcję :)

      Usuń
  2. Bardzo lubię pocztówki z tej serii :) Mam kilka z Łodzi i nigdy nie mogłam się zdecydować, która jest najładniejsza :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja z Łodzi jeszcze nie mam żadnej akwarelki, ale może kiedyś jakąś dostanę ;)

      Usuń
  3. A ja w tym muzeum byłam chyba 2 razy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jak kiedyś będziesz się wybierać trzeci raz, to mnie ze sobą zabierz :D

      Usuń
  4. Pocztówka śiczna i ciekawa tak samo jak samo muzeum - byłam, widziałam i uważem, że to muzeum jest jednym z bardziej oryginalnych, ekspozycje są interesująco przedstawione. Warto odwiedzić :))
    Pozdrawiam
    - Krystyna B.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po takiej opinii, mam coraz większą ochotę wybrać się do tego muzeum.:)

      Usuń

Zapraszam do komentowania