Przetłumacz stronę

poniedziałek, 3 listopada 2014

Zamek Špilberk

Dziś ciąg dalszy piątkowej poczty. Oficjalna kartka przywędrowała do mnie z Czech z Brna, gdzie odbyło się spotkanie postcrosserów. Szkoda, że na odwrocie pocztówki nie ma podpisów osób będących na zlocie.
Jedną z największych atrakcji turystycznych Brna jest położony na wzgórzu średniowieczny zamek Špilberk. Został on założony w drugiej połowie XIII wieku przez czeskiego króla Przemysła Ottokara II. Zamek Špilberk pełnił różne funkcje. Był siedzibą królewską, twierdzą wojskową, a także więzieniem. Od 1960 roku jest siedzibą Muzeum Miasta Brna.
http://www.postcrossing.com/postcards/CZ-536110
Dystans: 450 km
Czas podróży: 6 dni

4 komentarze:

  1. Zamek okazały, a pocztówka z okolicznościowymi napisami to fajna pamiątka.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna pocztówka z tak ważnego wydarzenia :) Ciekawe kiedy w Polsce odbędzie się takie spotkanie, ponieważ nie miałam jeszcze okazji na nim być...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie miałam nigdy okazji być na zlocie, choć takowe są organizowane, chociażby tu na forum http://postcrossing.com.pl/ gdzie oczywiście zapraszam :) Ja sama proponowałam zrobić takie spotkanie w Rzeszowie, ale nic z niego nie wyszło:(

      Usuń
  3. Świetna, chciałabym dostać taką pocztówkę ze zlotu ;) Mam nadzieje, że kiedyś wezmę w takim zlocie udział ;)

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania