Przetłumacz stronę

piątek, 5 grudnia 2014

Francja

We wrześniu wymieniałam się kilkoma kartkami z Haliną. Wszystkie pocztówki, które otrzymałam są zagraniczne, a większość z nich to zamki Europy. Poniżej przedstawiam kartki z Francji.
Pierwsza z nich to widok na opactwo Gellone, które znajduje się w średniowiecznym miasteczku Saint-Guilhem-le-Désert. Miejscowość ta uważana jest za najpiękniejszą wieś Francji. Opactwo Gellone wraz z pobliskim Mostem Diabła zostały wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESCO z racji położenia na szlaku pielgrzymkowym do Santiago de Compostela.
Imponujący renesansowy zamek otoczony wysokimi wieżami góruje nad miastem La Rochefoucauld. Jest to jeden z najpiękniejszych zamków Francji, dlatego nazwany jest także "Perłą Angoumois".
 Ostatnia kartka z Francji to widok z lotu ptaka na Zamek Belcastel, położony w Lacave. Zamek znajduje się na skale nad rzeką Dordogne. Zbudowany został w X wieku, a następnie wielokrotnie był przebudowywany.

4 komentarze:

  1. Druga i trzecia kartka są świetne. Piękne zamki wtopione w malownicze otoczenie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystkie 3 kartki są cudne!

    OdpowiedzUsuń
  3. Zazdroszczę tych zamków! Przepiękne są :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak oglądałam pocztówki, pomyślałam że pewnie Ci się spodobają :P
      Jak dla mnie, trzecia kartka najfajniejsza! :)

      Usuń

Zapraszam do komentowania