Przetłumacz stronę

wtorek, 16 grudnia 2014

Sosnowiec

Ostatnio otrzymałam od mamy pocztówkę z Sosnowca, miasta położonego w Zagłębiu Dąbrowskim. Na kartce znajduje się pomnik Jana Kiepury, usytuowany w centrum miasta na Placu Stulecia. Jan Kiepura urodził się w tym mieście w 1902 roku, zasłynął na cały świat jako śpiewak tenorowy i aktor. W jego repertuarze znalazła się słynna piosenka "Brunetki, blondynki". Mniejsze zdjęcia pocztówki przedstawiają Urząd Miejski, bazylikę katedralną Wniebowzięcia NMP, kościół Świętego Tomasza Apostoła oraz zamek Sielecki.

6 komentarzy:

  1. U mnie w mieście stoi całkiem podobny pomnik Jana Kiepury :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie wyczytałam, że w Krynicy znajduje się kopia pomnika stojącego w Sosnowcu.

      Usuń
  2. Widziałam pomnik w Krynicy. Kiepura tam mieszkał, słynna jest jego willa 'Patria' , a teraz odbywają się festiwale jego imienia.

    OdpowiedzUsuń
  3. Też dostałam kartkę z Sosnowca od mamy :)

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania