Przetłumacz stronę

piątek, 5 czerwca 2015

Gniezno

Pocztówki z pierwszej stolicy Polski dostałam od Marty. Pierwsza jest z wymiany, natomiast drugą otrzymałam z wygranego blogowego konkursu.
Gniezno położone jest na siedmiu wzgórzach w województwie wielkopolskim. Największym wzniesieniem miasta jest Wzgórze Lecha, które zarazem jest najstarszą częścią miasta. Pierwsza osada powstała tu na przełomie VIII/IX wieku. Na wzgórzu wznosi się gotycka katedra, która jest jednym z najcenniejszych zabytków Polski. W katedrze znajduje się grób Świętego Wojciecha - patrona miasta oraz słynne Gnieźnieńskie Drzwi, na których ukazane zostały sceny z życia św. Wojciecha.

8 komentarzy:

  1. Z chęcią odwiedziłabym to miasto :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierwsza pocztówka piękna! Od dawna mam ochotę odwiedzić Gniezno - szczególnie, że leży tylko 50 km od mojego Poznania. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne jest to nasze Gniezno :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierwsza pocztówka jest jakaś weselsza, ale to druga podoba mi się bardziej. :) Miałam okazję być w Gnieźnie i pospacerować po tym mieście, byłam też oczywiście w katedrze, ale przyznaję, że poza katedrą nie bardzo wiedziałam, co mogę zobaczyć w tym mieście. :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Miło zobaczyć swoje miasto na blogu :D Cieszę się, że pocztówki dotarły! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze raz bardzo dziękuję za śliczne kartki :)

      Usuń
  6. Druga pocztówka jest piękna, ta biała ramka dodaje jej charakteru i wydaje się być taka...elegancka :)
    Byłam w pierwszej stolicy Polski, ale jeszcze w podstawówce, więc mało pamiętam. Na pewno byliśmy w Katedrze i chyba w jakimś muzeum... ale w jakim? Nie mam pojęcia ;)

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania