Przetłumacz stronę

poniedziałek, 20 lipca 2015

Gołuchów

 Gołuchów to wieś położona niedaleko Kalisza. Tutaj znajduje się liczący ponad 400 lat zespół zamkowy Leszczyńskich. Zamek należy do jednych z najpiękniejszych rezydencji Wielkopolski. Pierwotna budowla miała charakter obronny, później została przekształcona w rezydencję magnacką. W latach 80-tych XIX wieku Izabella z Czartoryskich Działyńska odrestaurowała obiekt na styl zamków nad Loarą. Zamek otoczony jest parkiem w stylu angielskim założonym przez Jana Działyńskiego. Od 1951 roku w zamku mieści się oddział Muzeum Narodowego w Poznaniu. Zamek z Gołuchowa jest moją kolejną pocztówką z wydawnictwa "Via Vresna", a otrzymałam ja tym razem od milejdi206.

11 komentarzy:

  1. Ach, Gołuchów. Planujemy się tam wybrać od dłuższego czasu, bo mamy około 100 km. To nie aż tak daleko, godzina czy półtorej jazdy samochodem. Świetna kartka. W ogóle uwielbiam pocztówki z tej serii. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Sam Zamek wart jest odwiedzenia! W Gołuchowie jest też Muzeum Leśnictwa z interesującymi salami wystawowymi :)
    A seria pocztówek jest śliczna :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny zamek. I ta zieleń . Pocztówka taka jakie lubię, super.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne ujęcie zamku :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam identyczną, piękne miejsce no i wspaniałe arboretum.

    OdpowiedzUsuń
  6. Byłam, widziałam - na pewno warto zobaczyć na żywo :) Byłam tam w podstawówce, więc pamiętam przede wszystkim żubry, które widziałam po raz pierwszy i chyba ostatni w swoim życiu! Ode mnie z okolic bardzo dużo młodych par jeździ tam robić sesje ślubne :)
    W Gołuchowie byłam też w liceum, ale wówczas już tylko nad Jeziorem Gołuchowskim :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ta seria jest przepiękna! Mam z niej już kilka pocztówek, m.in. ten Gołuchów :)

    OdpowiedzUsuń
  8. uwielbiam tę serię i mam nadzieję "zaliczyć" kiedyś wszystkie zamki, które znajdują się na tych pocztówkach :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ta seria jest wyjątkowa. Tę pocztówkę widzę po raz pierwszy i już mi się podoba! Nie byłam w tym miasteczku niestety, a zamek wydaje się piękny.

    OdpowiedzUsuń
  10. Cała seria jest świetna, ale ta pocztówka skradła mi serducho :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam tą serię i mam taką kartkę :)
    Za to znaczki są ekstra :)

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania