Przetłumacz stronę

poniedziałek, 31 sierpnia 2015

Krzyżtopór

Zamek Krzyżtopór położony jest w miejscowości Ujazd w województwie świętokrzyskim. Zbudowany został przez Krzysztofa Ossolińskiego w latach 1627-1644 jako rezydencja obronna. Przez następne kilkadziesiąt lat aż do wybudowania Wersalu był to największy taki obiekt w Europie. Według legendy rezydencja ta miała okien tyle ile dni w roku, komnat tyle ile tygodni ma rok, sal tyle ile miesięcy, a wież tyle ile pór roku. Krzyżtopór od 1670 roku był już niezamieszkały, przez co popadł w ruinę. Pocztówkę otrzymałam od Kasi.
 22 sierpnia w Krasnymstawie została zorganizowana pierwsza Poczta Paralotniowa w Polsce. Z tej okazji powyższa pocztówka została przewieziona paralotnią oraz ostemplowana okolicznościowym datownikiem.
Jeśli jesteście ciekawi  jak wygląda zamek Krzyżtopór z lotu ptaka polecam Wam ten filmik 

15 komentarzy:

  1. Piękny zamek. A pocztówka świetnie opieczętowana.

    OdpowiedzUsuń
  2. Filmik świetny, uwielbiam ujęcia z drona, a rozkład zamku wygląda imponująco. Podoba mi się nawet, że jest taki zniszczony, bo bardzo klimatycznie wygląda. Kiedyś chciałam zobaczyć wszystkie zamki w Polsce, ale słabo mi to bardzo szło :p
    Pocztówka jest b. ładna, do tego ta poczta paralotniowa! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odwiedzić wszystkie zamki w Polsce, to niezłe wyzwanie. Tego raczej nie da się zrobić w ciągu roku czy dwóch, ale myślę, że jest to do zrealizowania. Życzę powodzenia :)

      Usuń
  3. Strasznie chciałabym kiedyś zwiedzić ten zamek :) wygląda niesamowicie

    OdpowiedzUsuń
  4. super pocztówka i jeszcze ta poczta paralotniowa. Zazdroszczę. Szkoda, że nie miałam okazji w tym roku wybrać się na Chmielaki krasnostawskie. Bardzo chciałam, ale wesele brata było ważniejsze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdybym miała wybór między Świętem Chmielarzy i Piwowarów a weselem brata, zdecydowanie wybrałabym druga opcję ;p A następne chmielaki będą już za rok :)

      Usuń
    2. z tym, że ja już ze trzy lata wybieram się na to wydarzenie i dotrzeć nie mogę, po woli tracę nadzieję, że będzie mi dane odwiedzić Krasnystaw podczas Chmielaków

      Usuń
  5. Krzyżtopór jest moim ukochanym zamkiem, którego zwiedzanie nigdy mi się nie znudzi. i cieszę się, że jest ruiną, bo dzięki temu jest o wiele bardziej tajemniczy. te zakamarki, kąty, tunele, przejścia... ech, szkoda, że mam teraz do niego tak daleko!

    a datownik świetny, zresztą sam fakt, że pocztówka przeleciała paralotnią jest cudowny! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam zamki, nie wazne w jakim sa stanie, po prosty ma swój urok.

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne znaczki z rybkami rafy koralowej :) Zamek też niczego sobie. Mają w sobie zawsze coś tajemniczego :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Najpiękniejsze jest własnie to, że dzięki pocztówkowym blogom (i zresztą samym pocztówkom), mogę dowiedzieć się o istnieniu w Polsce takich niezwykłych miejsc jak to :)

    OdpowiedzUsuń
  9. byłam w tym zamku kilka lat temu i o ile na początku chwilkę chodziliśmy z przewodnikiem, to potem już mogliśmy spacerować, podziwiać i wędrować sami. to było fajne przeżycie. :) niektóre ujęcia z tego zamku wyglądają tak, jak Koloseum, serio. :D :D mam kilka kartek z zamkiem Krzyżtopór, ale Twoja jest piękniejsza! ratusz w Toruniu też jest zbudowany na zasadzie kalendarza. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Okazałe ruiny Zamku, fajnie było tam być :)
    I te pieczątki na kartce - super!

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania