Przetłumacz stronę

niedziela, 3 września 2017

Radzyń Podlaski

Radzyń Podlaski jest miastem powiatowym położonym na północy województwa lubelskiego. Ważnym zabytkiem miasta jest Pałac Potockich, którego początki sięgają XVI wieku. Zamek został doszczętnie zniszczony, a na jego miejscu wybudowano rezydencję, którą w latach 1750-1759 przebudowano dając jej obecny kształt. Radzyński Pałac Potockich obecnie uznawany jest za jeden z najpiękniejszych rokokowych rezydencji w Polsce i Europie. 
Poniższą pocztówkę otrzymałam od dziny z zamkowego tagu.


4 komentarze:

  1. ALe piękny widoczek i te łabędzie. Moja miejscowość to Łabędnik, więc lubię łabędzie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przypomina mi trochę Warszawskie Łazienki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. przepiękna kartka! kiedy bywałam dawno, dawno temu w Radzyniu to nie mieli tam absolutnie żadnych pocztówek! a szkoda, bo miasteczko było naprawdę urocze i po dziś dzień mam z nim same dobre wspomnienia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki piękny pałac i pocztówek nie było, aż dziwne. Dobrze, że ktoś się postarał i wydał nie jeden a kilka wzorów pocztówek.

      Usuń

Zapraszam do komentowania