Przetłumacz stronę

wtorek, 3 października 2017

Cytadela na Gozo

Niedawno wzbogaciłam się o nowe państwo - Maltę, dzięki czemu brakuje mi pocztówek już tylko siedmiu z europejskich krajów. 
Widokówkę z Victorii, stolicy Wyspy Gozo, na której znajduje się średniowieczna cytadela otrzymałam od Gosi. Warownia została wzniesiona przez Aragończyków w XV wieku, jednak podczas inwazji Tureckiej na Maltę forteca popadła w ruinę. Na początku XVII wieku cytadela została odbudowana. W obrębie murów znajduje się między innymi katedra Wniebowzięcia NMP, budynek sądów, byłe więzienie, Muzeum Katedralne oraz Muzeum Archeologiczne. Z górującej nad miastem cytadeli rozpościera się piękny widok na wyspę.

7 komentarzy:

  1. Przepiękna kartka i gratuluję nowego kraju!

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękna WIDOKÓWKA.
    Dodam, że w 1998 r. cytadela została wpisana na listę UNESCO.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama też myślałam, że cytadela jest obiektem znajdującym się na liście, ale niestety okazało się że jest na wstępnej liście UNESCO.

      Usuń
  3. Zgadza się, nie byłem precyzyjny.
    https://wioskaglobalna.blogspot.com/search/label/Malta

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja również otrzymałem pocztówkę z Victorii, ale tej położonej w Kanadzie :) Gratuluję pocztówki z tak egzotycznego kraju, chociaż położonego w Europie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Chetnie bym spojrzała na miasto z tej Cytadeli ;) Gratuluję nowego kraju w kolekcji!

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania