Przetłumacz stronę

poniedziałek, 16 października 2017

Stare Miasto w Krakowie

Do mojej kolekcji dołączyła kartka ze zlotu postcrosserów, które odbyło się 30 września w Krakowie. Jest to wspaniała pamiątka, gdyż znajdują się na niej podpisy uczestników zlotu.

Korzystając z okazji postanowiłam pokazać inne krakowskie pocztówki, których jeszcze nie przedstawiałam na blogu.
Stare Miasto jest najstarszym obszarem Krakowa, otoczone Plantami. Centrum Starego Miasta stanowi Rynek Główny. Głównymi zabytkami tego obszaru jest Kościół Mariacki, Sukiennice, Brama Floriańska, Barbakan, wieża ratuszowa. Inne ważne zabytki Starego Miasta to Teatr Stary i Teatr Słowackiego, kościół św. Piotra i Pawła, kościół św. Idziego, pomnik Adama Mickiewicza. W 1978 roku Stare Miasto wraz z Wawelem oraz dzielnicami Kazimierz i Stradom zostało wpisane na  Listę Światowego Dziedzictwa Kulturowego UNESCO. 


Pocztówkami z tego pięknego miasta chwaliłam się nie raz, więc jeśli macie ochotę je zobaczyć wystarczy kliknąć tutaj.


Ważnymi zabytkami Rynku Głównego w Krakowie są Sukiennice i Wieża Ratuszowa, która jest pozostałością średniowiecznego krakowskiego Ratusza. Wieża zbudowana została w XIV wieku i mierzy 70 m wysokości. Wieża Ratuszowa odchylona jest od pionu o 55 cm. Z wieży można podziwiać panoramę Starego Miasta

1 komentarz:

  1. Uwielbiam Kraków. Super pocztówki. Nie miałam pojęcia, że ta wieża, jest odchylona o 55 cm. hehe Fajnie to wiedzieć. :)

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania