Przetłumacz stronę

piątek, 15 grudnia 2017

Głogów

We wrześniu otrzymałam od Gosi piękny widok na jedno z najstarszych miast Polski czyli Głogów. Miejscowość ta sięga swoją historią X wieku, ale prawa miejskie otrzymał w 1253 roku. Silny rozwój miasta nastąpił na początku XX wieku. Rozwój ten przerwała II wojna światowa, pod koniec której Głogów został zniszczony w 95%. Miasto zaczęto odbudowywać bardzo powoli. Został odbudowany między innymi Zamek Książąt Głogowskich oraz Ratusz. Wśród ruin znajduje się nadal kościół Św. Mikołaja, którego wieżę widać na zdjęciu.

2 komentarze:

  1. Bardzo piękna, kolorowa pocztówka. Miłego weekendu Ci życzę. <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio zaczęłam otrzymywać praktycznie same nocne widoczki i prawdę mówiąc, nieco mi się znudziły, że aż usunęłam je z wish listy na PS i PU, co nie zmienia faktu, że Twoja pocztówka bardzo mi się podoba ;)

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania