Przetłumacz stronę

środa, 21 marca 2018

Śnieżycowy Jar

Dziś mamy pierwszy dzień kalendarzowej wiosny, a u mnie za oknem śnieg, dużo śniegu i lekki mrozik. Nie przypomina to wiosny, ale w zamian mam karteczkę typowo wiosenną, z pięknymi śnieżycami. Jest to jedna z najwcześniej kwitnących roślin, która może pojawić się już w lutym, ale najczęściej kwitnie w połowie marca. W Polsce śnieżyca wiosenna objęta jest ochroną częściową. W Wielkopolsce w gminie Murowana Goślina w 1975 roku został założony rezerwat przyrody "Śnieżycowy Jar". Jego powierzchnia wynosi 9,27 ha, a otulina 8,84ha.
Pocztówkę otrzymałam od Rejdena.

2 komentarze:

  1. Ładna nazwa:' Śnieżycowy Jar'. <3 Mam nadzieję, że u Ciebie już wiosna się rozbudza. :))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, długo jej nie było, ale w końcu wiosna do mnie zawitała :)
      Pozdrawiam :D

      Usuń

Zapraszam do komentowania