Przetłumacz stronę

poniedziałek, 7 maja 2018

Afrykańskie Safari w Czechach

W dzisiejszym poście chciałabym Was zabrać na Safari, ale nie do Afryki, ale do naszych czeskich sąsiadów do Dvůra Králové nad Labem. Miasto to położone jest około 40 km od polskiej granicy. Tu w 1946 roku na powierzchni 6,6 ha zostało otwarte ZOO. Dziś ogród zoologiczny rozciąga się na powierzchni 78 ha i jest największym hodowcą zwierząt afrykańskich w Europie. Znajduje się tu ponad 2500 zwierząt z 300 gatunków. W dniu 8 maja 1989 roku otwarto tu Afrykański Park Safari, gdzie zwiedzający mogą jeździć autem lub specjalnym autobusem obok stad zwierząt żyjących na wolnych wybiegach.
Pocztówki z tego pięknego ogrodu zoologicznego otrzymałam od Moniki.


5 komentarzy:

  1. Naprawdę warto odwiedzić ten ogród zoologiczny bo można zobaczyć wiele zwierząt z naprawdę bliska. Jest to niesamowita atrakcja dla dzieci, ale też i rodziców.
    Byliśmy tam kilka razy bo z Kotliny Kłodzkiej bliżej do Dvůr Kralove niż do Wrocławia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byłam w dwóch różnych ogrodach zoologicznych i wspominam ten wypad bardzo dobrze, ale być naprawdę blisko dzikich zwierząt żyjących na wolności to dopiero musi atrakcja.

      Usuń
  2. To takie cudo jest w Czechach... :O Bardzo chciałabym tam pojechać, ależ to musi być niesamowita, niezapomniana przygoda. No tyle cudów jest i to bliżej niż myślałam. <3 Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To właśnie uwielbiam w pocztówkach. Dowiadujemy się o tylu wspaniałych miejscach, o których wcześniej nie mieliśmy pojęcia.
      Wymieniając się z Moniką byłam przekonana, że są to afrykańskie pocztówki, a tu takie zaskoczenie ;)

      Usuń
  3. Nie miałam pojęcia, że takie miejsce istnieje tak blisko Polski! A ja myślałam, że trzeba pojechać do Kenii, żeby coś takiego zobaczyć... Super!

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania