Przetłumacz stronę

poniedziałek, 26 listopada 2018

Wiatraki w Kinderdijk

Kinderdijk to jedno z dziesięciu miejsc w Holandii wpisanych na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. 
Kinderdijk jest to niewielkie miasteczko znajdujące się 15 km na wschód od Rotterdamu. Na niewielkim obszarze znajduje się największe skupisko zabytkowych wiatraków w Holandii. Jest to kompleks złożony z: wałów, zbiorników, stacji pomp, budynków administracyjnych oraz zespołu 19 wiatraków wybudowanych w 1740 roku - działających do dziś. Wiatraki te mają na celu osuszanie terenów dla potrzeb rolnictwa. Każdy wiatrak ma swoją nazwę.
Pocztówki, które dziś prezentuję otrzymałam od mojej siostry Edyty.



7 komentarzy:

  1. Kinderdijk na żywo robi wrażenie! Jest to przepiękne miejsce i mam nadzieję, że jeszcze tam będę 😊 Także szykuj się na kolejne pocztówki 😁

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To super! Poproszę też o inne pocztówki z holenderskimi obiektami UNESCO ;)

      Usuń
    2. A z belgijskimi nie chcesz? 🤔
      Do Beemster teraz mam za daleko, a jak byłam zimą to zamknięty był punkt turystyczny... Jeszcze może uda się kiedyś cos wykombinować 😉

      Usuń
    3. Jasne że chce belgijskie karteczki 😊

      Usuń
  2. No po prostu kapitalne widokówki!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Holandię znam na razie tylko ze zdjęć,z opowiadań ale na tej podstawie co mi pokazywano to myślę, że by mi bardzo przypadła do gustu,,,Twój post jakby mi to potwierdził.Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kinderdijk pięknie się prezentuje ;-) Wiatraki nadają niepowtarzalnego klimatu :-)

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania