Przetłumacz stronę

środa, 9 stycznia 2019

Poznań

Dziś zaprezentuję pocztówki ze stolicy Wielkopolski - Poznania. Nie będę opisywać Rynku i jego zabytków, gdyż już pisałam o nich w innych postach. Tutaj można zobaczyć pozostałe moje kartki z tego miasta.
Poniższą pocztówkę otrzymałam od Piotra ze zlotu postcrosserów. Na tę okoliczność został wydany datownik okolicznościowy, który razem z podpisami osób uczestniczących w spotkaniu jest wspaniałą pamiątką.

Kartkę z widokiem na Ulicę Żydowską  i Ratusz otrzymałam od Gosi, zaś akwarelkę z kolorowymi domkami od Ani.

Zamek królewski w Poznaniu jest najstarszą rezydencją królewską w Polsce. Budowla została wzniesiona w XIII wieku jako wieża mieszkalna dla Przemysła I, potem rozbudowywana przez jego syna Przemysła II, który rok po koronacji na króla Polski został zamordowany, a rozbudowa zamku została niedokończona. W 1337 roku Kazimierz Wielki zakończył budowę zamku, w którym mieściła się jego siedziba. Zamek mocno ucierpiał podczas II wojny światowej. Został on odbudowany w latach 2010-2014, obecnie mieści się tu Muzeum Sztuk Użytkowych.

Kartkę z Katedrą Świętego Piotra i Pawła i innymi poznańskimi kościołami dostałam od Justyny, a ostatnią pocztówkę mam z PU, niestety bez podpisu nadawcy.

2 komentarze:

  1. Naprawdę nie wiem, dlaczego ja jeszcze nie byłam w Poznaniu. Jest na liście i jakoś nie po drodze, ale może wreszcie w tym roku się uda. No tak tam ciekawie. :)))

    Pozdrawiam i życzę cudownego 2019 roku. Niech zdrowie dopisuje, serce przepełnia radość i miłość. Spełnienia marzeń. :*****

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję z całego serca za piękne życzenia <3 Oby się spełniły ;) I Tobie życzę zdrówka i wszystkiego co najlepsze w Nowym Roku, a także spełnienia marzeń i byś mogła odwiedzić Poznań :D

      Usuń

Zapraszam do komentowania