Przetłumacz stronę

wtorek, 12 lutego 2019

Bardo - miasto cudów

Bardo jest małym niespełna trzytysięcznym miasteczkiem położonym w Kotlinie Kłodzkiej nad Nysą Kłodzką. Dzięki malowniczemu położeniu wśród wzniesień Gór Bardzkich oraz licznym zabytkom znajduje się tu wiele ciekawych szlaków pieszych, rowerowych oraz szlak wodny. Miasteczko to leży na szlaku cysterskim, napoleońskim oraz bursztynowym.


Bardo jest ważnym ośrodkiem pielgrzymkowym. W Bazylice Nawiedzenia Najświętszej Maryi Panny znajduje się cudowna figurka Matki Bożej, będąca najcenniejszym zabytkiem Barda. Za jej wstawiennictwem doszło tu do cudownych uzdrowień - stąd też Bardo nazywane jest często miastem cudów. Znajduje się tu także ruchoma szopka panoramiczna, Muzeum Sztuki Sakralnej, kaplica wotywna, Droga Krzyżowa, Źródełko Maryi, Kaplica Górska, Wzgórze Różańcowe.

Dominującym obiektem w panoramie miasta jest świątynia pw. Nawiedzenie NMP wzniesiona w latach 1686-1704. Kościół ma 54 metry długości, 26 metrów szerokości i 25 metrów wysokości. Uznawana jest za jedną z najpiękniejszych budowli w stylu barokowym na Dolnym Śląsku.

Na stoku góry Kalwarii znajduje się kilkusetmetrowe osuwisko opadające do dna doliny Nysy Kłodzkiej. Jest to Obryw Skalny, na którym znajduje się punkt widokowy z charakterystycznym białym krzyżem. Z platformy widokowej podziwiać można panoramę miasta oraz krajobraz Przełomu Bardzkiego.

Na pocztówkach, które dziś zaprezentowałam znajdują się dwie pamiątkowe pieczątki, a otrzymałam je od Tomasza.

10 komentarzy:

  1. Pocztówki są znakomite, miejscowość prezentuje się ciekawie.
    Tak to już jest - Tomasz wysyła fajowe kartki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście się z Tobą Krysiu zgadzam :) Tomasz ma rękę do pięknych kartek ;)

      Usuń
  2. Prześliczne miejsce. Sprawdziłam sobie jak daleko mam, ale niestety nie tak blisko jakbym chciała. No, ale nie oznacza to, że nie uda się tam pojechać. hihi Bardzo piękne pocztówki. Pozdrawiam cieplutko. :***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że wcześniej czy później odwiedzisz ten zakątek Polski, czego Ci Aguś serdecznie życzę :D

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. O tak, ciesze się, że są w mojej kolekcji :)

      Usuń
  4. Myślałam, ze to jakaś zagraniczna miejscowość, a tu taka niespodzianka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawdę powiedziawszy ja też myślałam, że to zagraniczne pocztówki:)

      Usuń
  5. Polska jest piękna, świat zresztą też !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię to w pocztówkach, że poznajemy miejsca o których wcześniej nic nie słyszeliśmy :D

      Usuń

Zapraszam do komentowania