Przetłumacz stronę

czwartek, 4 kwietnia 2019

Sudety

Na dziś przygotowałam pocztówki, które otrzymałam z różnych forumowych wymian. Pierwszą jak i drugą kartkę dostałam od Gosi, zaś ostatnia pocztówka przyszła do mnie od Martyny. Pocztówki te pochodzą ze sklepiku Postrabbit. Takie piękne wschody i zachody słońca można podziwiać w Sudetach.

Góry Suche znajdują się w Sudetach Środkowych, w południowo-wschodniej części Gór Kamiennych. To pasmo górskie leży po stronie polskiej w województwie dolnośląskim oraz w środkowo-północnych Czechach. Widok z poniższej pocztówki to czeski szczyt Ruprechticki Szpiczak o wysokości 880 metrów.

Wschód słońca w Górach Stołowych to ostatnia pocztówka z tej serii. Góry Stołowe podobnie jak Góry Suche leżą na terenie Polski w Kotlinie Kłodzkiej oraz na terenie Republiki Czeskiej, a ich łączna długość to 42 km. Góry Stołowe widziane z odległości kilkunastu kilometrów mają charakterystyczny wygląd płaskiego stołu -  stąd ich nazwa. Na terenie tego pasma znajduje się wiele różnych ciekawych form skalnych, które zostały wyrzeźbione ze skał na skutek erozji.  

2 komentarze:

  1. Właśnie o takim czymś marzę, o takich widokach. Ja chyba bym się ze szczęścia popłakała. :) Cudowne pocztówki. :)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Mieszkam w górach, uroczych zresztą, ale Karkonosze bardzo mi się podobają. Byłem tam dwa razy. Góry Stołowe, jakże odmienne, równie urocze, byłem tam, mieszkałem we wsi Pasterka.

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania