Przetłumacz stronę

poniedziałek, 17 czerwca 2019

Tarnowskie Góry

W 2017 roku na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO został wpisany 15 polski obiekt pod nazwą Kopalnie rud ołowiu, srebra i cynku wraz z systemem gospodarowania wodami podziemnymi w Tarnowskich Górach. Grupa zabytków obejmuje 28 obiektów znajdujących się w granicach gmin Tarnowskie Góry, Bytom i Zbrosławice. Jedną z atrakcji turystycznych jest 600 metrowy podziemny przepływ łodziami na odcinku pomiędzy szybami Ewa i Sylwester. To najdłuższa tego typu atrakcja w Polsce. 
Pocztówkę otrzymałam od Łukasza.

4 komentarze:

  1. Ależ tam musi być ciekawie, inny świat. Pewnie wyobraźnia tam nieźle pracuje. hehe Tarnowskie Góry mi się marzą. Pozdrawiam wtorkowo. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z Żywca tam niedaleko, trzeba będzie się wybrać. Kiedy dawniej odwiedzałem to miasto sztolnie nie były jeszcze udostępnione.

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja tam byłam, płynęłam łodzią po tajemniczych dla mnie miejscach!
    To był sierpień 2000 r.
    I cieszę się bardzo, że to arcyciekawe miejsce zostało wpisane na listę UNESCO.

    Karteczka oczywiście świetna. Sama chciałabym mieć więcej pocztówek z tego miejsca, żeby wysłać je w świat, bo mamy co pokazać :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna kartka! Tam nas jeszcze nie było...

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania