Przetłumacz stronę

wtorek, 16 lipca 2019

Gruzja

W dniu dzisiejszym otrzymałam przepiękną gruzińską kartkę od Asi i tę pocztówkę dziś prezentuję.
Na zdjęciu znajduje się skalne miasto Uplistsikhe należące do najstarszych miast na terytorium Gruzji. Pierwsze budowle wykute w skale datuje się na V wiek p.n.e. Rozkwit miasteczka nastąpił w starożytności. Mongolskie najazdy w XIV wieku doprowadziły Uplistsikhe do upadku. Niektóre części miasta zostały zniszczone w 1920 roku podczas trzęsienia ziemi. Jedyną murowaną budowlą  znajdującą się na wzgórzu jest trójnawowa bazylika, pochodząca z X wieku.

3 komentarze:

  1. Oooo taaaak, takie miejsca to ja lubię. <3 Gruzja to kraj, który kiedyś bardzo chciałam odwiedzić i widzę, że warto. Cudowne miejsce, ależ tam musi być klimat. Pewnie zwiedzając takie miejsce, na chwilę wchodzi się w inny świat. :) Boska pocztówka.

    Życzę pięknej środy...a ja myślałam, że dziś wtorek. :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Baaardzo interesująca karteczka - miejsce niezwykłe!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawa pocztówka, niesamowita i niezwykła - z cudnego miejsca na ziemi.

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania