Przetłumacz stronę

sobota, 6 lipca 2019

Zielona Góra

Zielona Góra to miasto na prawach powiatu położone w zachodniej Polsce, w województwie lubuskim. Niedawno w Zielonej Górze obyło się spotkanie postcrosserów, z którego otrzymałam poniższą pocztówkę. Znajdują się na niej podpisy wszystkich uczestników zlotu, a także datownik okolicznościowy wydany specjalnie na tę okoliczność.

Zielona Góra jest miastem zabytkowym, w centrum którego mieści się Rynek wytyczony w XIV wieku. Większość kamienic otaczających Plac to XIX-wieczne budynki, które przetrwały wojny i oryginalnej formie zdobią zielonogórską starówkę.

Budynek, w którym mieści się Muzeum Ziemi Lubuskiej wzniesiony został w 1889 roku na potrzeby Starostwa Powiatu Zielonogórskiego. Od 1959 roku  jest to siedziba muzeum okręgowego, które w latach 60-tych przemianowano na Muzeum Ziemi Lubuskiej. Prezentowane tu są ekspozycje stałe związane z historią miasta i regionu, a są to między innymi: Muzeum Wina, Galeria Witraży Marii Powalisz-Bardońskiej, Muzeum Dawnych Tortur, Sala Zegarowa, Sztuka Sakralna Ślaska Lubuskiego, Galeria Złotego Grona.

6 komentarzy:

  1. Cenna ta pierwsza pocztówka. Ciekawe musi być takie spotkanie miłośników pocztówek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam już kilka takich pamiątkowych ze zlotu pocztówek z różnych miast. Faktycznie są bardzo cenne:) Nigdy nie byłam na takim zlocie, a na pewno jest tam bardzo fajnie.

      Usuń
  2. Chciałabym taką widokówkę do mojej kolekcji - czy można gdzieś ją kupić? W zamian mogę podarować trochę widokówek z Zielonej Góry.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żadnej z tych pocztówek nie mam na wymianę. Ale polecam popytać na któryś z postcrossingowych grup na FB ;)

      Usuń
    2. Ja mam takie pocztówki☺

      Usuń
  3. Ooo ciekawe od kogo ��
    Byłam organizatorką spotkania☺

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania