Przetłumacz stronę

wtorek, 20 sierpnia 2019

Babia Góra

Babia Góra to masyw górski w Paśmie Babiogórskim należący do Beskidu Żywieckiego. Masyw ten rozciąga się od Przełęczy Jałowieckiej Północnej po Przełęcz Krowiarki. Najwyższym szczytem o wysokości 1725 m jest Diablak zwany też Babią Górą. W 1954 roku utworzony tu został Babiogórski Park Narodowy, a w 1977 roku park został wpisany przez UNESCO na listę światowych rezerwatów biosfery.
Powyższą kartkę otrzymałam od Natalii, natomiast zimowy widok dostałam od Romana.

6 komentarzy:

  1. Mówiąc szczerze, na ile znam Babią Górę, jest to pejzaż późnowiosenny lub wczesnojesienny. W tym roku pod koniec maja było na Babiej kilkanaście centymetrów śniegu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak mi coś tu nie pasowało, za mało śniegu jak na zimę. Ale już wszystko jasne;)
      Dziękuję jeszcze raz za ten widoczek oraz za karteczkę z Mosznej :)

      Usuń
  2. Pierwsze moje wejście na Babią Górę było od słowackiej strony, od Slanej Vody... Tam mówią Diablak właśnie. Heh! Co to były za czasy i co za wspaniała ekipa! Potem wdrapałam się na ten szczyt od polskiej strony i też było pięknie!
    Teraz już podziwiam na pocztówkach.

    OdpowiedzUsuń
  3. Miejsce, które chcę zdobyć. hihi Nie wiem, ale nie umiemy się tam z bratem dostać, jakoś znajdziemy drogę. :D Kocham góry i widząc takie pocztówki, zaraz chce mi się jechać i połazić po górach i zdobyć jakiś szczyt, nie musi być wysoki, bo samo chodzenie po górach to magia w najczystszej postaci. Cudownego dnia Ci życzę. :****

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wakacje trwają, więc może uda Wam się zdobyć Babią Górę jeszcze w tym roku. Czego Ci życzę z całego serca :D

      Usuń
  4. Droga jest prosta: z Zawoi lub z Przełęczy Krowiarki. Babią widzę praktycznie z domu. Królowa Beskidów. Wiele wejść, w tym nocne.

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania