Przetłumacz stronę

piątek, 27 września 2019

Oświęcim

Oświęcim jest miastem z ponad 800-letnią historią, położonym na granicy Małopolski i Śląska. Miasto leży przy ujściu rzeki Soły do Wisły. Nad miastem góruje Zamek Piastowski, w którym mieści się Muzeum Zamek. Najstarszą zachowaną częścią zamku jest XIII-wieczna wieża, która należy do jednych z najstarszych budowli ceglanych w Małopolsce. Innym zabytkiem Oświęcimia jest Muzeum Żydowskie oraz XVI- wieczny Rynek. Na głównym zdjęciu pocztówki znajdują Bulwary nad rzeką Sołą. 
Dziękuję za pocztówkę Krystynie.

2 komentarze:

  1. Byłam tam, ale mało widziałam. Na pocztówce i z tego, co przeczytałam, to warto raz jeszcze się tam wybrać. :) Posyłam serdeczne pozdrowienia. U mnie dziś robi się prawdziwy upał. Niech Twój dzień będzie radosny. :)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Miasta położone nad Sołą są ładne :)

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania