Przetłumacz stronę

sobota, 25 kwietnia 2015

Szlak Zamków Piastowskich

Dolny Śląsk jak żaden inny region w Polsce poszczycić się może ogromną ilością zamków i pałaców. Na terenie województwa dolnośląskiego przebiega Szlak Zamków Piastowskich o długości około 150 km. Rozpoczyna się on w Zagórzu Śląskim przy najbardziej malowniczo położonym zamku Dolnego Śląska - Zamku Grodno, który widoczny jest na ostatnim zdjęciu. Stoi on na szczycie wzgórza Choina, nad lewym brzegiem Bystrzycy. Inne zamki to Zamek Grodziec, Książ i Świny. Pocztówkę z czterema dolnośląskimi zamkami otrzymałam od margaretki02 z wygranego konkursu.

12 komentarzy:

  1. Dużo zamków mamy w spadku niestety pod Niemcach.
    Znaczek jest piękny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne zamki i piękna pocztówka ciekawie opracowana graficznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepiękna pocztówka. Zakochałam się w zamku na ostatnim zdjęciu. A Świny widziałam na żywo, podczas przejazdu do Pragi. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Chciałabym kiedys zobaczyć je wszystkie.

    OdpowiedzUsuń
  5. nawet nie wiedziałam że takie piękne zamki mamy na dolnośląsku ;)
    Kartka bardzo ładna ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierwszy widok najładniejszy:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Te widoki, niech mi ktoś powie, że Polska nie ma nic ciekawego do zaoferowania :)
    Gratuluję pięknej pocztówki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Polsce jest wiele pięknych miejsc, tylko nie każdy je docenia.

      Usuń
  8. to świetne jak lokalizowano zamki i jak one się teraz super prezentują :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pierwszy i ostatni widok - najładniejsze, choć te zamki z bliska także mają swój urok :) Lubię zamki, chętnie bym zwiedziła także te widoczne na pocztówce, bo chyba w żadnym z nich nie byłam.

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania