Przetłumacz stronę

niedziela, 3 maja 2015

Øresundsbron

Długi weekend dobiega już końca. Mam nadzieję, że Wam majówka miło upłynęła, bo z moich planów niestety nic nie wyszło. Wypad w Bieszczady został odwołany, ale nic straconego jeszcze odwiedzę ten piękny zakątek Polski.
A teraz czas na pocztówkę z mostem, który został wybudowany w latach 1995-1999 nad Cieśniną Sund. Most Øresundsbron łączy stolicę Danii Kopenhagę ze szwedzkim miastem Malmö. Połączenie to składa się z mostu o długości 7845 m oraz sztucznej wyspy o długości 4055 m i tunelu biegnącego pod morzem o długości 3510 m. Most ten jest dwupoziomowy, na dolnym poziomie przebiega droga kolejowa, na górnym zaś jest autostrada. Pocztówkę z najdłuższym mostem w Europie, a także najdłuższym mostem na świecie łączącym dwa państwa otrzymałam z oficjalnej wymiany od Waltera ze Szwecji.
 https://www.postcrossing.com/postcards/SE-79551
Dystans: 929 km
Czas podróży: 6 dni

19 komentarzy:

  1. Trochę smutna ta pocztówka :( w ogóle nie jest zielona :( Ale znaczek mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się, że zdjęcie to zostało zrobione zaraz po wybudowaniu mostu, dlatego widać tylko piasek i ziemię, a trawka może dopiero została zasiana :p

      Usuń
  2. Też mam pocztówkę z tym mostem, nieco inne ujęcie. Ale jest długaśny :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow! Niesamowity jest ten most :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ostatnio czytałam o tym moście. Jest piękny! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Miałam przyjemność prowadzić auto podczas jazdy tym mostem/tunelem z Kopenhagi do Malmö :)
    Wydawało mi się, że nie dam rady, ale poszło.... Wrażenie niesamowite!
    I pewno to powtórzę...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To musi być naprawdę niesamowite jechać takim mostem, a dookoła tylko woda :) Zastanawiam się czy jadąc tym tunelem zatykają się uszy. Miałam okazję jechać przez tunele w Austrii i Włoszech, wtedy to non stop uszy miałam zatkane.

      Usuń
  6. Jest serial, o ile się nie myle jest wspólna produckja sszwedzko-duńską, o nazwie 'Most', chociaz nie jestem pewna czy polski tytuł wlasnie taki jest, ale szwedzki i dunski tak :) Na granicy obu panstwa, gdzies na moście zostały znalezione zwołki - kto więc mial zajać się sprawa? Oczywiscie policja ze Szwecji i Danii. Sezon pierwszy obejrzalam, ciekawy serial.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie słyszałam wcześniej o tym serialu, ale już poszperałam w necie i okazuje się że tytuł serialu brzmi: "Most nad Sundem". Powstały nawet już 3 sezony filmu :)

      Usuń
  7. Super pocztówka a most niesamowity, też bym się kiedyś nim przejechał :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mnie ta pocztówka zachwyca. Jakoś wcześniej nie słyszałam o tym moście, ale teraz sobie go zapamiętam. :) No i znaczek jest wspaniały.

    OdpowiedzUsuń
  9. Kartka jest świetna, a mostem bym chętnie się przejechała! Mam tą pocztówkę w ulubionych, bo jest naprawdę bardzo ładna i prezentuje ciekawy obiekt :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Gdzieś na świecie jest tyle rzeczy, które w Polsce ciężko sobie wyobrazić jak takie gigantyczne mosty. Bardzo ciekawe!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  11. "As the New Year is fresh in mind, the dominant question in mind of everyone is, “How will you make 2015 a great year?”
    (\__/)
    (='.'=)
    (")_(")

    _________________
    Buy Archeage Gold
    RS3 Gold
    RS Gold

    OdpowiedzUsuń
  12. powiem tylko wow - widok robi naprawdę wrażenie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie robi, ale jeszcze lepszy widok musi być na żywo :)

      Usuń
  13. świetna kartka.. mój weekend majowy spędziłam niestety na nauce.. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam kciuki za zdanie matury! :)

      Usuń
  14. Super pocztówka! Długaśny ten most :)

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania