Przetłumacz stronę

wtorek, 6 października 2015

Malowany Jarosław

 Jarosław leży we wschodniej części województwa podkarpackiego, nad rzeką San. O bogatej historii i kulturze miasta świadczą jego zabytki. Najważniejsze i najpiękniejsze z nich mieszczą się w centrum Starego Miasta. W Rynku zachowała się do dziś zabudowa z XVI-XVIII wieku. Takim XVI-wiecznym budynkiem jest Kamienica Orsettich, ozdobiona piękną attyką grzebieniową i podcieniami. Akwarelę autorstwa Katarzyny Tomali otrzymałam od Gosi. Podobny widok z Kamienicą Orsettich, który prezentowałam już jakiś czas temu możecie zobaczyć tutaj.
 Najokazalszym zabytkiem jarosławskiego Rynku jest Ratusz wzniesiony w XV wieku. Zabytek ten był kilkakrotnie przebudowywany i remontowany, a obecny neorenesansowy kształt jest wynikiem XIX wiecznej przebudowy. Budowla ta posiada wieżę, na której znajduje się zegar Liebinga sprowadzony z Wiednia w 1896 roku. Poniższa akwarela autorstwa Krzysztofa Korzeniak przywędrowała do mnie od Karoliny.

13 komentarzy:

  1. Mieszkam ok. 35 km od Jarosławia i już kupowałam tam pocztówki. Niestety nie były to malowane akwarelami :( Super wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zastanawiałam się co bardziej warto zobaczyć: Jarosław czy Sanok. I wybrałam Sanok, dlatego nie mam żadnych kartek z tego pierwszego miasta i jeszcze go nie odwiedziłam. Ale mam nadzieję nadrobić zaległości ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byłam w jednym i drugim mieście, i chyba osobiście jednak polecałbym bardziej Sanok. To chyba ze względu na piękny Skansen. Starówka bardziej podoba mi się w Jarosławiu ;)

      Usuń
  3. Prawdziwe arcydzieło, ja jednak wolę tradycyjne turystyczne pocztówki:)
    A z Jarosławia mam pocztówkę z bazyliką.

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja niestety w żadnym nie byłem niestety. Kupiłem pakiet tych rysowanych kartek na wymianę i robią furorę szczególnie w Rosji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie dziwię się, że są one rozchwytywane, bo są one naprawdę piękne ;)

      Usuń
  5. Bardzo podoba mi się seria akwarele ;) ale mam tylko jedną ;) będę musiała to zmienić ;)
    a ta bardzo mi się podoba ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pewnego dnia, kiedy w mojej skrzynce pojawiła się akwarelowa pocztówka zakochałam się w tej serii na zabój. Cudowna kartka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też się w tej serii zakochałam, dlatego zależy mi teraz aby je wszystkie zebrać ;)

      Usuń
  7. Pierwsza najlepsza :) (te serie są świetne) Niestety nigdy tam nie byłam, ale kto wie... może niedługo? :)

    OdpowiedzUsuń
  8. œ swojej kolekcji nie mam ani jednej pocztówki z tego miasta, a ta seria jest przepiękna :)

    OdpowiedzUsuń
  9. mam słabość do malowanych kartek, o czym chyba już u Ciebie w jednym z komentarzy wspominałam. :) niestety, Jarosław nie kojarzy mi się zbyt dobrze, bo kiedyś właśnie tam dostaliśmy mandat. ; |

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania