Przetłumacz stronę

poniedziałek, 14 grudnia 2015

Waszyngton

Stolica USA powszechnie znana jako Waszyngton leży nad rzeką Potmac. Oficjalna nazwa miasta to Dystrykt Kolumbii. Znajdują się tu ważne i ciekawe zabytki. Najważniejszym budynkiem zaraz po Białym Domu jest Kapitol, który jest siedzibą Kongresu Stanów Zjednoczonych. Kapitol został zbudowany w latach 1793-1865. Budynek zwieńczony został kopułą, na szczycie której znajduje się posąg Columbii. 
Najwyższym obiektem w stolicy USA jest Pomnik Waszyngtona, upamiętniający prezydenturę George'a Washingtona. Obelisk ten znajduje się w parku National Mall. Wysokość pomnika wynosi prawie 170 metrów. 

W sąsiedztwie Kapitolu znajduje się budynek Sądu Najwyższego, którego budowa zakończyła się w 1935 roku. Budynek ten został zbudowany w stylu neoklasycystycznym.
Pierwszą i ostatnią pocztówkę otrzymałam od Tomasza, drugą zaś od Sary.

8 komentarzy:

  1. Sama nie wiem, która podoba mi się najbardziej :) Chyba na równi 1 z 2 :) Z Waszyngtonu wielu kartek nie mam u siebie (chyba tylko 1) :<

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne pocztówki, szczególnie podoba mi się pierwsza :) Kapitol ślicznie odbija się w wodzie, wygląda to czarująco!

    OdpowiedzUsuń
  3. Kapitole szczególnie lubię na kartkach ze Stanów:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Druga kartka jest rewelacyjna. Piękne zdjęcie i do tego napis, czyli to co lubię najbardziej.

    OdpowiedzUsuń
  5. miło jest zobaczyć wysłaną przez siebie pocztówkę na czyimś blogu. szkoda tylko, że te pieczątki tak przebiły, ech.
    Kapitol widzieliśmy, tylko że kopuła była w remoncie. z kolei Biały Dom oglądaliśmy z daleka. :(

    OdpowiedzUsuń
  6. 1 mało spotykana, 2 najładniejsza, bo wieczorna, a 3 ciekawa ;) - nie mam jeszcze kartki z Waszyngtonu, ale bardzo chcę mieć, więc chyba pora na znalezienie kogoś do wymiany :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Chyba ta od Sary podoba mi się najbardziej ze względu na nazwę na niej. Pierwsza to zaś wspaniały widok. W sumie nie mam żadnej pocztówki ze stolicy tego państwa. Pamiętam jednak,że kiedyś myślałam, że Nowy Jork jest stolicą, a nie Waszyngton :D

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania