Przetłumacz stronę

piątek, 20 maja 2016

Werona

Werona leży w północno-wschodnich Włoszech, u podnóża Alp Weneckich. Miasto kojarzy nam się przede wszystkim ze słynnymi kochankami - Romeo i Julią, ale oprócz domu Julii znajdują się tu inne ważne zabytki. Jednym z najbardziej charakterystycznych obiektów znajdujących się w centrum miasta przy Piazza Bra jest Arena czyli starożytny rzymski amfiteatr, który zbudowany został w I w. n.e. Arena jest wciąż czynna, odbywają się tu letnie koncerty, opery i przedstawienia. Innym obiektem znajdującym się na Bra jest neoklasyczny Pałac Barbieri - zbudowany w pierwszej połowie XIX wieku.

Dystans: 1,000 km
Czas podróży: 10 dni

7 komentarzy:

  1. Nie przepadam za widokami na miasto z lotu ptaka, ale tak kartka jest piekna! I do tego jaki cudny znaczek!

    OdpowiedzUsuń
  2. cudowna pocztówka! naprawdę. uwielbiam widoki z lotu ptaka, uwielbiam Włochy. :) choć o samej Weronie słyszałam negatywne opinie - że nie ma tam co oglądać, że dużo turystów. ale ja, nie ukrywam, chciałabym zobaczyć balkon Julii. :) przy okazji polecam film "Listy do Julii". ;))

    OdpowiedzUsuń
  3. świetna pocztówka, a jeszcze fajniejszy znaczek, zazdroszczę, tym bardziej, że do mnie ostatnio z postcrossing.com przychodzą tylko Rosja, Niemcy i USA

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepiękny widok z lotu ptaka, uwielbiam takie. Do tego sam fakt, że to Włochy, które pokochałam całym sercem i bardzo chętnie tam wrócę. Przez Weronę przejeżdżałam, ale niestety było już ciemno, więc nie za wiele widziałam. Romea nie spotkałam, balkonu Julii nie widziałam, ale zobaczyć bym chciała :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pocztówka przypomina mi starożytny Rzym. Idealne miejsce do nagrywania filmów z tamtych czasów. Może tam było nagrywane Quo vadis?

    OdpowiedzUsuń
  6. Chciałabym zwiedzić to miasto, bardzo mi się spodobało, gdy oglądałam film List do Julii. Bardzo ładna pocztówka, od razu rzuca się w oczy, ze to Włoska pocztówka ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam kilka pocztówek z Verony, i właśnie większość przedstawia Arenę :-)

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania