Przetłumacz stronę

środa, 11 maja 2016

Zamek w Wiśniczu

W Nowym Wiśniczu w województwie małopolskim, w powiecie bocheńskim znajduje się zamek Kmitów i Lubomirskich. Należy on do jednych z najcenniejszych w Polsce dzieł wczesnobarokowej architektury rezydencjonalno-obronnej. Zamek położony jest na wzgórzu nad rzeką Leksandrówką. Wzniesiony został z inicjatywy Jana Kmity w drugiej połowie XIV wieku. Obecny kształt zamek uzyskał po rozbudowie w XVII wieku przez Stanisława Lubomirskiego. Po pożarze w 1831 roku zamek został opuszczony, dopiero po II wojnie zamek odrestaurowano, przywracając mu dawny wygląd. 
Pocztówkę wraz ze znaczkiem z 1993 roku z serii Międzynarodowe Turnieje Rycerskie w Golubiu-Dobrzyniu otrzymałam od Grażyny.

12 komentarzy:

  1. Mam w swojej kolekcji kartę z tego miejsca :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Beautiful! Hello from Montreal, Canada. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny zamek i cudowny znaczek :)

    OdpowiedzUsuń
  4. po pierwsze świetnie dopasowany znaczek! a poza tym piękny zamek, którego nie miałam nigdy okazji zobaczyć na żywo. ale kto wie, kto wie, może kiedyś? :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepiękny jest ten zamek, aż chciałoby się go pozwiedzać. ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. przepiękny zamek, szkoda że pierwszy raz o nim słyszę. :( mam pocztówkę z tej samej serii, ale z Lipnicy Murowanej.

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne zdjęcie zapraszamy do nas https://www.youtube.com/watch?v=folMEkkOrF8 #image4you

    OdpowiedzUsuń
  8. Pierwszy raz słyszę o tym zamku! Ale w sumie to kartka i ujęcie bardzo mi się podobają. No i znaczki! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękny zamek ;-)mnie w ostatnim czasie coraz bardziej interesują zamki;) a przez ostatnie 2 miesiące odwiedziłam już 4 zamki:D wiem,że o niektórych to nawet się nie słyszy :D
    Pocztówka bardzo mi się podoba!! i to na dodatek z lotu ptaka! ;-)

    OdpowiedzUsuń
  10. ostatnio zachwyciły mnie pocztówki z zamkami, moja nowa miłość po prostu :)

    OdpowiedzUsuń
  11. P.S- Zapraszam do siebie na konkurs!! ;-)

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania