Przetłumacz stronę

środa, 22 listopada 2017

Pocztówki z Gdańska cz.1

Robiąc porządki w pocztówkach, okazało się, że mam małą kolekcję pocztówek z Gdańska, których tutaj jeszcze nie publikowałam. Pocztówek jest kilkanaście, w związku z tym, żeby nie robić jednego bardzo długiego posta postanowiłam je podzielić na dwie części. 
W dzisiejszym poście prezentuję pocztówki z widokiem na Długie Pobrzeże nad Motławą, na którym niegdyś funkcjonował port gdański. Poniższy widok pochodzi z około 1930 roku, a otrzymałam tę pocztówkę od forumowej Bejb.

Port Gdański rozbudowano w XIII- XIV wieku, zaś swoją świetność przeżywał na przełomie XV/XVI wieku. Wówczas obsługiwał około 700 statków rocznie. Dominującą budowlą Długiego Pobrzeża jest zabytkowy Żuraw - największy średniowieczny dźwig portowy Europy.
Zachód słońca nad Motławą otrzymałam od Moniki.
Nad brzegiem Motławy znajdują się spichlerze. Pierwsze z nich zostały zbudowane w 1330 roku, a w XVI wieku było ich już ponad 300. Służyły one jako magazyny przeznaczone głownie na zboże. Podczas II wojny światowej spichlerze zostały zniszczone, przetrwały jedynie 3 z nich. Odbudowy doczekało się 36 spichlerzy.

4 komentarze:

  1. Uwielbiam Gdańsk. Wprawdzie byłam tam tylko jeden raz, ale zakochałam się po paru minutach. Miło się patrzy na te wszystkie pocztówki. :)Pozdrawiam i czekam na drugą część. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też byłam tylko raz w Gdańsku, a zwiedzałam w tempie przyspieszonym. Mam nadzieję kiedyś tam wrócić na dłużej, bo miasto jest piękne ;)

      Usuń
  2. Genialne pocztówki. Uwielbiam stare zdjęcia. Mają w sobie o wiele więcej klimatu i duszy niż aktualne zdjęcia. :) Może to ta nutka tajemnicy i sentymentu?

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania