Przetłumacz stronę

piątek, 26 stycznia 2018

Molo w Sopocie

Pocztówki z sopockim molem pokazywałam już kilka razy. Aby je zobaczyć wystarczy kliknąć tutaj. Przyszedł czas na kolejną porcję widokówek z tym obiektem.

Przedstawione pocztówki otrzymałam dosyć dawno. Pierwsza z nich zawitała do mnie w 2015 roku, a przyszła ona od Krystyny, poniższy widok z lotu ptaka to kartka prywatna, zaś ostatni reprint z około 1900 roku otrzymałam w 2016 roku od Sławka.

Pierwszy pomost w Sopocie zbudowany został w 1827 roku i mierzył 31,5 metra długości. Do końca XIX wieku molo wydłużono do 150 metrów, zaś w 1910 roku wydłużono do 315 metrów. Kolejna przebudowa nastąpiła w 1928 roku nadając obiektowi dzisiejszy kształt. Początkowo molo pełniło funkcję przystani, z czasem gdy uzdrowisko się rozbudowało uzyskało funkcję rekreacyjną.

1 komentarz:

  1. Piękne pocztówki, szczególnie ta ostatnia. :) Bardzo lubię Sopot. Miło go wspominam, choć byłam tam tylko trzy dni. hehe Udanego weekendu życzę. :)

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania