Przetłumacz stronę

poniedziałek, 2 marca 2015

Grenlandia

Największa wyspa świata czyli Grenlandia to autonomiczne terytorium Danii. Grenlandia oblewana jest od wschodu i południa przez Ocean Atlantycki, od północy przez Morze Arktyczne, zaś od zachodu przez Morze Baffina. Ponad 80% wyspy pokrywa gruba warstwa lodu, dlatego tylko niewielka część Grenlandii jest zamieszkała, jest to południowo-zachodnia część kraju. Ze względu na najkorzystniejsze warunki klimatyczne rozwija się tu rolnictwo. Uprawia się tu między innymi ziemniaki, paprykę, kabaczki, różne zioła, a także truskawki. Na poniższej kartce możemy zobaczyć zbiór ziemniaków czyli tzw. wykopki. Kartkę tę otrzymałam z wymiany prywatnej od Hansa, zaś druga pocztówka to off z Niemiec z postcrossingu.

 https://www.postcrossing.com/postcards/DE-3874346
Dystans: 1,022 km
Czas podróży: 6 dni

11 komentarzy:

  1. A ja myślałam, że tam tylko śnieg i lód :)
    Ta druga pocztówka zdecydowanie bardziej kojarzy mi się z Grenlandią.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też tak myślałam, choć zawsze zastanawiało mnie co ludzie tam jedzą. Teraz już jestem mądra i wiem, że ziemniaki :p

      Usuń
  2. nie miałam pojęcia, że tam można coś uprawiać, też bym kiedyś chciała mieć w swojej kolekcji pocztówkę z Grenlandii :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie wiedziałam, dopóki nie dostałam tej kartki :)

      Usuń
  3. Wow, studiuję geografię, a aż wstyd się przyznać, ale nie miałam pojęcia, że na Grenlandii można coś uprawiać... ;/ Druga kartka zdecydowanie bardziej kojarzy mi się z tą wyspą :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Druga pocztówka zdecydowanie bardziej typowa dla Grenlandii. A ten Hans wymienia się chyba z większością blogerów z Polski:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z Hansem wymieniałam się już kilka razy i czekam na kolejną kartkę od niego. Dobry sposób sobie obrał na wymianę :p

      Usuń
  5. Pierwsza kartka jest bardzo ciekawa, ale druga bardziej wygląda na kartkę z Grenlandii :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Truskawki na Grenlandii? A to niespodzianka!
    Zdecydowanie bardziej podoba mi się druga pocztówka, choć pierwsza pokazuje taką prawdziwą scenę z życia.
    Też mam kartkę od Hansa z Grenlandii.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najpierw dostałam tę drugą kartkę i byłam nią zachwycona, ale jak przyszła do mnie kartka od Hansa to jednak ta jest moim nr 1 :) Co tu dużo mówić, ale uwielbiam obrazki związane z rolnictwem :P

      Usuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania