Przetłumacz stronę

środa, 24 maja 2017

Jaskinia Niedźwiedzia

W Masywie Śnieżnika Kłodzkiego, we wsi Kletno znajduje się jedna z najgłębszych i najdłuższych jaskiń w Polsce. W 1966 roku podczas eksploatacji kamieniołomu odsłonięto otwór prowadzący do niewielkiej komory, w której znajdowały się kości dużych ssaków. Najwięcej szczątków było niedźwiedzia jaskiniowego, dlatego później komorę tę nazwano Salą Niedźwiedzia. W kolejnych latach z odkryto nowe komory i korytarze, a 11 czerwca 1983 roku otwarto Jaskinię Niedźwiedzia dla ruchu turystycznego. Korytarze jaskini pokryte są licznymi stalaktytami, stalagmitami oraz stalagnatami. Kartkę z pięknymi formami naciekowymi jaskini otrzymałam od Kingi.

5 komentarzy:

  1. Mam sporo pocztówek z tej serii. Są jeszcze w fioletowych ramkach i żółtych chyba. Prezentują ciekawe miejsca i zabytki kultury polskiej. Są chyba też obrazy z tego co pamiętam. Zawsze myliły mi się stalaktyty, stalagmity oraz stalagnaty :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z Kroniki Polski jest kilka fajnych pocztówek, szczególnie ta seria Cuda Polski mi się podoba najbardziej, bo tu są też zamki. Każda seria Kroniki Polski ma inną ramkę. Wiem, że jest jeszcze Malarstwo Polskie, Dawne Widoki i Sławni Polacy. Ja mam chyba tylko tę jedną kartkę od Ciebie, za którą bardzo dziękuję :)

      Usuń
  2. Ciekawy widok:) Tej jaskini jeszcze nie widziałem, ale byłem w środku dość znanej jaskini Raj.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeśli chodzi o tą jaskinię to niestety trzeba rezerwować godzinę wejścia tam. Czekałam tam, aż się zwolni miejsce, ale to było bez sensu, bo i tak nie weszłam. A pocztówka świetna :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja nie mam ani jednej z tej serii, mam nadzieje zdobyć jakaś - jaskinia w Kletnie naprawdę jest warta zobaczenia :)

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania