Przetłumacz stronę

piątek, 5 maja 2017

Rynek w Nowej Rudzie

W południowo-zachodniej części Polski, w Kotlinie Kłodzkiej położone jest niewielkie miasteczko Nowa Ruda. Centralnym placem miasta jest Rynek z pięknym XIX-wiecznym Ratuszem oraz zabytkowymi kamienicami. Noworudzki Ratusz zbudowany został w stylu biedermeier. Obecny kształt nabrał w latach 1892-1894, gdy przeprowadzono ostatnią rozbudowę. Został wtedy podniesiony dach oraz ozdobiono portal, wykusze i okienne szczyty. W północno-zachodnim narożniku Ratusza wmurowana została fontanna z barokową figurą Świętego Floriana. Przed frontem Ratusza stoi pomnik przedstawiający chrzest Chrystusa.

6 komentarzy:

  1. Ciekawe rozwiązanie graficzne pocztówki. Interesująca architektura ratusza! Jeszcze takiej nie widziałem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też podoba się ta oprawa. Nadaje takiej...elegancji? Ciekawe czy są takie z innych miast. Byłaby ciekawa kolekcja do zebrania :)

      Usuń
  2. Ratusz po podniesieniu dachu wyglądu naprawdę super 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Niezwykły jest ten ratusz! Chyba jeszcze takiego nie widziałam. Przebudowa dodała mu uroku. Kartka też niezła, nie spotkałam się jeszcze z takim rozwiązaniem graficznym. Lubię też ten polski znaczek :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawa pocztówka, takiego motywu jeszcze nie widziałam :D I znaczek uroczy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawa pocztówka

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania