Przetłumacz stronę

wtorek, 8 marca 2016

Polska - Love to be here... - góry

Na dzisiaj przygotowałam górskie pocztówki, które otrzymałam z prywatnej wymiany od forumowej Nikitki. Wszystkie te kartki pochodzą z jednej mojej ulubionej serii: Poland - Love to be here. Nabyć te karteczki można w znanym nam wszystkim sklepiku PostalloweKilka pocztówek z tej serii już pokazywałam tutaj i tutaj, natomiast pozostałe pocztówki zaprezentuję już niebawem.
 Pierwszy widok to Bieszczady zimą. Inne moje karteczki z tych pięknych gór możecie zobaczyć klikając tutaj.

Dwie poniższe pocztówki przedstawiają nasze wspaniałe Tatry. Na pierwszej z nich znajduje się największe jezioro w Polskich Tatrach - Morskie Oko, którego powierzchnia wynosi niecałe 35 hektarów, zaś głębokość 50 metrów. Morskie Oko położone jest na wysokości 1395 m n.p.m., w Dolinie Rybiego Potoku, u stóp Mięguszowieckich Szczytów. 

Panorama Tatr Wysokich z Królowych Rówienek to już ostatnia dzisiejsza pocztówka. Królowe Rówienki to obszar równinny w Dolinie Gąsienicowej. Znajdują się tutaj dawne drewniane zabudowania pasterskie, które w 1985 roku zostały wyremontowane przez Muzeum Tatrzańskie.

11 komentarzy:

  1. Piękna seria z której mam tylko chyba jedną czy 2 pocztówki. Każda z kartek jest niesamowita :)

    OdpowiedzUsuń
  2. W swoich zbiorach mam jedynie drugą pocztówkę, którą wygrałam w konkursie. Dwie pozostałe także są piękne i w ogóle cała ta seria, jak dla mnie, wymiata! Są naprawdę nieziemskie, polskie widoki i aż chce się je posyłać w świat i chwalić się naszymi krajobrazami :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tatry to moje ulubione góry. :) jakoś nie rozkochały mnie w sobie ani Karkonosze, ani Bieszczady, ani tym bardziej Góry Świętokrzyskie. z pocztówek druga podoba mi się najbardziej. :) z Morskim Okiem mam związane takie wspomnienie - nota bene historię tę regularnie przytacza mój tata przy okazji różnych rodzinnych spotkań itp. - miałam może z 5 lat, gdy szliśmy nad Morskie Oko. włożyłam zupełnie nienadające się do tego sandałki. nikomu nie powiedziałam o obtartych stopach. dopiero gdy dotarliśmy na miejsce, rodzice zauważyli, że mam całą stopę we krwi! a my nie mieliśmy nawet plastrów. na szczęście jakiś pan nas poratował. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam tą serię! Każda kartka jest piękna :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Te pocztówki są niesamowite. Pokazują najpiękniejsze Polskie zakątki, a te z górami szczególnie uwielbiam :D

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam tę serię, jest niesamowicie klimatyczna i pozwala się przenieść, przynajmniej myślami, do miejsca, które przedstawia. z Twoich kartek zaprezentowanych tutaj mam tylko tę z Morskim Okiem i nieodmiennie te kaczki na pierwszym planie mnie radują :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękna seria! Zastanawiam sie czy ja mam jakąs kartkę z tej serii,ale muszę zrobić porządek z pocztówkami,by się dowiedzieć ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Najbardziej podoba mi się pocztówka nr 2 oraz znaczek z wycinankami z 1971 r. Cała seria liczy 5 znaczków.

    OdpowiedzUsuń
  9. niedawno pierwszy raz udałam się na Morskie Oko. Piękne widoki, bardzo się cieszę, że zdecydowałam się na tą wycieczkę właśnie w zimie.
    Pocztówki piękne, ale jakoś jeszcze nie zagościła ta seria w moich zbiorach

    OdpowiedzUsuń
  10. Druga pocztówka jest przepiękna, ogólnie Tatry są cudowne!:) Śliczna seria#

    OdpowiedzUsuń
  11. Ta seria jest też jedną z moich ulubionych :) Wszystkie zdjęcia są przepiękne i zawsze się zastanawiam czy obcokrajowiec, który otrzymuje tak śliczną kartkę zmienia zdanie o Polsce, które zazwyczaj nie jest najlepsze.

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania